Träningen framöver

Jag har ju det senaste året tränat 2 dagar, vilat 1 och sen på det igen. Först körde jag press dag 1 och dra dag 2, men nu kör jag överkropp och underkropp. Nu har jag dock bestämt att för att få det att fungera lättare med mitt eget företag och jobb på posten så ska jag köra 4 fasta dagar i veckan, istället för som det är nu att köra rullande schema där det blir olika dagar varje vecka. Det blir mer struktur och jag vet alltid vilka dagar jag ska träna så jag lättare kan boka in klienter utan att behöva kolla almanackan hela tiden.
 
Kommer köra tisdag, onsdag, lördag. söndag. Det kommer bli lite glesare mellan passen än vad jag är van vid, men förhoppnignsvis kommer det ge extra motivation eftersom jag får längta lite mer till varje pass. Jag kommer troligtvis ha mer ork till träningen eftersom jag vilar så mycket från träning under veckorna. Det blir en del springande i trappor på den rundan jag brukar köra mest på posten, så då kan det ta rätt hårt på kroppen att träna stenhårt 1,5 timme 5 gånger i veckan samtidigt som man ska springa i trappor en hel dag. Andra fördelar är ju att jag kan ta in fler klienter och förhoppningsvis kunna va lite ledig på lördagar, förutom träning då. Känner mig moviverad att testa lite nytt, det blir lätt att man kör samma gamla vanliga helt tiden när man väl är inne i det. Nu tar vi nya tag efter den senaste månaden, knappt blivit någon träning p.g.a. vilovecka, sjukdom, skada och semester uppradade efter varandra...
Kommentera inlägget här: