Progression

När jag tog bilden ovan 23 Juni (bilden lades ca ut någon vecka efter den togs) så skrev jaga tt jag behöver bygga på bröst mer och skrev såhär: "Trots att bröstmuskulaturen är uppumpad (och även triceps) så är axlar och armar långt mycket större och trapsen är under all kritik. Ska köta bröst och traps nu under hösten för att se vad som händer. Men nu under sommaren kommer latjolajbanträningen fortsätta. Blir mer strikt till hösten! Chasing that symmetry!" på 86 kg och kreatin. Jag har nu under hösten och vintern kört väldigt mycket bröst och kört hög frekvens på många muskler och nu är resultatet såhär på en pendlande morgonvikt på 82,5-84 kg:
 
Är väldigt nöjd med framstegen jag gjort från 23 juni - 6 februari (ca 7,5 månader). Har bättre form, väger mindre, ser större ut och allt är mycket jämnare. Är osäker på om jag använde kreatin här, har ju haft så mycket att göra så glömt och orkar inte kolla i mina anteckningar just nu. Jag kommer att fortsätta på det träningsupplägget jag haft, dvs. press, drag, vila, repetera i den kombination jag haft med lättare och tyngre vikter, men med några små förändringar både vad gäller variation av övningsval, kommer troligtvis köra hårdare nu när min kropp är så bra på att aktivera sig att hård träning ofta kommer ge riktigt bra utdelning + att jag kan äta väldigt mycket utan att lägg apå mig eftersom jag jobbat stenhårt med reversed dieting. Jag kommer lägga in lite specifikt rumpträning också då den är lite liten. Enligt förra mätningen så om jag får större rumpa så kommer midjan se smalare ut. Bodybuilding handlar ju om att skapa en illusion med olika proportioner. Kommer även lägga in lite mer serratusträning (musklerna som syns under armhålan som många tror är revben. Tycker det är väldigt snyggt när de tittar fram mellan lats och obliquer, men har inte extremt ycket av den varan. Ländrygg kommer också läggas in en aning i form av supersetande precis som serratus. Enligt förra mätningen behöver jag mer armar då de är lite små i förhållande till hals och vader. Ska försöka lägga på en aning triceps. Har även funderat på att lägga in några få tyngre militärpressar på den tyngre dagen. Det är inte för att jag vill ha störra av framsida axlar, men ur ett hälsoperspektiv och hålla mig stark när jag är gammal så är det bra att bygga upp en styrka i den övningen redan nu. Största fokus är dock att träna hårt och ofta gällande alla muskler. Nu blev det för mycket text som vanligt, så ska sluta nu. Känner att biolecitin, HICA och HMB-CA verkligen har hjälpt mig bra att bygga lean massa när jag sprungit mycket i trappor på posten. Så... nu är jag done.
 
Tillägg i efterhand: Kom på nu i efterhand att jag inte intagit kreatin under den senare bilden. Gött!
Kommentera inlägget här: