Dagsformen: lår och vader

Var längesen jag tog någon bild på dagsformen. Har inte vägt mig så mycket den senaste tiden då jag haft mycket att göra, men upskattar att vikten ligger på 84-85 kg. Bilderna tagna dagen efter Jonathans student. Första efter jag tränat vader och sista är tagen efter att jag köt igenom låren och rumpan. Ska börja träna rumpan lite mer specifikt och även börja träna insida lår separat också. Man ser på bilden att det fattas lite insida lår. Mer insida lår ger illusionen av att låren är bredare, vilket de ju blir då.
 

 
s

HICA MAX

 
Har använt HICA MAX ett tag nu. Jag använde ju HICA Advanced tidigare från Gymgrossisten, men jag får i mig en del kalcium från kosttillskott redan, så jag tänkte att jag byter. HMB är ju mycket bättre i fri form än HMB bundet till kalcium, så man kan ju teorisera att det även gäller HICA. HICA är en metabolit till aminosyran leucin. Studier har visat att HICA bidrar till ökad muskeltillväxt genom att motverka muskelnedbrytning och bidra till muskeluppbyggnad. Kan säga att sdean jag kört HICA och HMB tillsammans, speciellt nu när jag använt HMB-FA, så har jag verkligen känt en ökning i muskelmassa och styrka. Så HMB och HICA gör precis vad studierna påvisar.

B-vitamin

 
B-vitamin (+C) är även ett kosttillskott jag använder i mitt nootropika-upplägg. B-vitaminer brukar användas i produkter för att öka upptaget av ämnen i kroppen. B-vitaminer ska även vara bra för en optimal hjärnfunktion det lilla jag har läst, så jag antar att det även är med därför då nootropika handlar om att skapa optimala förutsättningar för hjärnan att fungera optimalt. Åååh, längtar efter att läsa om kost och träning!!!