Bättre sömn

Som jag sa tidigare så har jag fått mycket bättre sömn den senaste tiden. Först testade jag att köra peptidbundet tryptofan, ZMA, omega-3 kaplsar, glycine och glutamin. Det gav väldigt bra effekt. Nu har jag fått ett nootropika-upplägg som jag ska följa. Jobbar ju en hel del med personlig träning och även på posten och även om jag tycker det skulle vara kul att läsa om så har jag inte tid, så det var lika bra att låta någon annan göra upplägget till mig så att man använder det som är bevisat fungera och i rätt mängd så man håller ekonomin i schack och får bästa effekt. Jag kände när jag använde produkterna ovan att jag sov bättre. Nu när det till kommit några produkter till i form av l-theanin och melatonin så känner jag ännu bättre sömn. Somnar snabbare och djupare och drömmer väldigt detaljerade drömmar som jag nästan känner att jag kan kontrollera i vissa fall och kommer ihåg väldigt mycket när jag vaknar på morgonen. Dock har inte alla produkterna kommit hem, så det är de jag använder än så länge, men det känns väldigt bra! Känner mig väldigt klar i huvudet när jag vaknar!

Grönt te-extrakt

I mitt nootropika-upplägg ska jag även använda grönt te-extrakt. Jag har faktiskt inte läst några studier (därför jag fått ett upplägg) om grönt te-extrakt heller, men läser man runt lite på hemsidan så står det om dess effekter så som hindrar blodproppformation, sänker blodtrycket, sänker blodglukosnivåer, hämmar tillväxt av dåliga bakterier, boostar immunförsvaret och hämmar reaktioner som leder till allergier. Ska köra det tillsammans med l-theanin på morgon och kväll och då även tillsammans med andra produkter som jag ska använda.
 

L-theanin

Ska i mitt nya nootropika-upplägg använda l-theanin. Jag har inte läst så mycket om det eftersom jag inte haft så mycket tid (var framför allt därför jag lät någon annan göra ett upplägg till mig), men läser man på hemsidan så är det en aminosyra som finns i grönt te (jag ska använda det på morgonen och kvällen i kombination med grönt te) så ska det främja mental välbefinnande och fokus, sömn, gott humör och minska fysisk och mental stress vilket ju är väldigt bra med tanke på alla intryck som våra hjärnor ska bearbeta och processa varje sekund i detta snabba samhälle vi lever i. Det ska öka hjärnans mängd av alfa-vågor och främjar kommunikationen mellan nervceller, vilket ger dessa effekter.