Ryggvärk

Började på ny träningsperiod förra veckan efter en vilo-/sjukvecka. När jag körde andra passet, dvs. drag så började jag med sumomark precis som vanligt på vikter om 50 kg per sida om stången. Körde det förra sumomarkperioden de första 4 seten för att sedan öka de 4 sista seten, så jag fortsatte på det spåret. Det kändes tyngre än vanligt, antagligen för att jag varit sjuk. På fjärde setet så högg det till i ländryggen. Antagligen var det en kombination av dålig koncentration, en sjukvecka och ovana vid vikterna och det faktum att det var en månad sedan jag gjorde just den marklyftsvarianten. Jag är generellt jättefokuserad på vad jag gör när jag tränar, men ibland kan koncentrationen brista även för den bäste, beroende på olika saker, t.ex. vad som händer i livet utanför träningen. Summan av kardemumman var att jag fick avbryta marklyftandet och fortsätta med kabelrodd, smalt latsdrag och shrugs, vilka inte påverkade ryggen nämnvärt. Jag känner därför att det är dags att gå tillbaka mot TUTmark igen för att verkligen säkerställa korrekt utförande. Har känt ända sedan jag började träna/jobba på Nordic Wellness att koncentrationen inte har varit där, antagligen på grund av för många tankar i huvudet och den är borta ibland även nu när jag är tillbaka och tränar på Friskis. Målet i fortsättningen: hitta den fokus jag alltid haft tidigare!
Kommentera inlägget här: