Tyngre träning

Har blivit ganska sugen på att köra tyngre nu. Eller inte tyngre i alla övningar, utan att välja ut vissa övningar, förutom då marklyft, knäböj och bänkpress, där jag kör bara tungt. Jag har lite funderingar på hur det skulle kunna läggas upp. Ett förslag är att köra 3 pass på helgen där jag siktar på kontakt, stimulering genom hela rörelseomfånget och metabol stress där isoleringsövningar/små muskelgrupper tränas och sen köra två dagar i veckan där jag bara kör tungt i alla övningar jag kör på dem passen, alltså flerledsövningar som t.ex. knäböj, marklyft, bänkpress, bröstpressar i maskin, olika dragövningar för ryggen och olika pressövningar för ben. Här skulle jag i så fall inte tänka lika mycket på utförande eller kontakt, utan helt enkelt bara safta på á la Branch Warren (kanske inte riktigt så okontrollerat som han kör ;) ).
Anledningen till att jag vill träna fler pass på helgen är att jag inte vill lägga på mig för mycket fett (även om jag känner att jag lagt på mig lite mer än planerat nu när jag varit krasslig, haft ryggvärk med mera), vilket jag ju gör genom att äta mer på träningsdagar och mindre på vilodagar där jag har olika fett och kolhydratkomposition. Om jag då tränar 5 dagar i veckan, men två pass en av dagarna, så blir det ju endast 4 dagar där jag äter som träningsdagar. Men jag har några funderingar till, t.ex. att köra 4 pass på helgen, men detta får ju min framtid utvisa. Just nu har jag en del plugg och jag vill inte ändra träningsupplägg nu ändå, utan jag kör på detta iallafall fram till sommaren. Möjligt att man skulle ta en liten paus från strikt träning under sommaren och träna lite på känsla för att få en paus i den strikta tillvaron och bli lite mer flexibel under sommarmånaderna och då kunna träna med lite roligt folk på Friskis, man lär sig av varandra. Så kan jag träna och testa nya saker och sen göra ett nytt träningsupplägg när hösten kommer. När jag inte pluggar under sommaren kan jag koncentrera mig mer på min träning och folosofera mer hur jag ska lägga upp det för att nå de resultat jag efterträvar. Det är ju många saker man ska anpassa sig efter när man bygger en fysik samtidigt som man inte ska lägga på sig för mycket fett. Symmetri, fyllighet, kosten etc.- att bara bli "biffig" är inte allt, jag vill utvecklas, både mentalt som fysiskt!