Dagsformen julafton: 82,8 kg

Julafton
 
Juldagen
 
Förra året på julafton så tränade jag på morgonen, åt inget på hela dagen förutom EAA för att sedan äta jättemycket poå kvällen och gick ner 0,5 kg. Skrev om det här. Jag bestämde mig därför för att göra samma sak detta året och ta för- och efterbilder (vet inte varför bilden nedan blev mindre när jag laddade upp den). Bilden över är tagen från julaftons morgon på 82,8 kg morgonvikt. Dock drack jag en del te och vatten innan jag tog bilden. Sedan tränade jag triceps, vader och sen flyes med kort vila och även benpressar med kort vila för att tömma mig en del. Jag fastade och intog EAA FX, HICA Advanced, HMB FX, biolecitin och te under tiden för att sedan börja intaget kl. 15.30 (ca 20 timmars fasta) och sedan åt jag extremt mycket så magen höll på att spricka. När jag vaknade dagen efter vägde jag 84,7 kg (bilden under). Ser dock itne ut som det är någon större skillnad så det kan troligtvis bero på att jag hade en hel del mat kvar i magen som vägde extra. De kilona har dock inte försvunnit och är fortfarande kvar nu annandag jul. Det var lite korta tankar om julafton och hur man kan göra för att med gott samvete äta lite extra ;) .
 
Annars om man utgår från bilden ovan: kollar man på gamla bilder när jag har tränat och har pump så ser jag ut att ha mindre muskelmassa än på bilden ovan, vilket är väldigt positivt. Latsen som är på samma sida som den hand som jag fotar med kommer även fram bra runt hörnet om magen vilket ger en illussion om en bra bredd. Tycke räven bröstet på samma sida kommer fram bra.Dcok tycker jag inte mitt bröst kommer fram lika bra i poser där jag itne spänner det, utan har det avslappnat. Just på den här bilden behöver jag lite mer triceps i förhållande till biceps och lite mer baksida axlar, men det vet jag kommer fram bra när jag har pumpat upp. Triceps är ju dock fortfarande pyttelite efter biceps.
 

Dagsformen: 82,7 kg

 
 
 Nu har jag äntligen fått in bilderna. Tankar om dagsformen:
 
Bilderna tagna dagen efter sista passet innan deloadveckan. Bestod av massor av rygg med kort vila. Tog bilderna på morgonen efter innan intag av mat/dryck och efter toabesök. Vikten hamnade på 82,7 kg. Ska man utgå från senaste kroppsmätningen skulle jag nå under 80,1 kg för att komma under 5% i kroppsfett, dvs. 2,6 kg till tävlingsform, vilket jag ska greja lätt. Inget kreatin i kroppen, imorgon blir det kreatinladdning.
 
Symmetritankar: axelbredden tar sig men tyvärr har jag fortfrande lika bred struktur på min midja som innan, så får nog bygg apå lite mer axelbredd för att få midjan att se smalare ut eller öva på poseringen. Bröstet tar sig också, vilket man ser speciellt på andra bilden. Magrutorna tar sig också, har börjat köra aningen mer magträning. Det skulle i så fall vara att jag inte har några rutor längre ner på magen som är problemet. Har även börjat träna  sidomagmusklerna mer för att få mer detaljer. Jag tränade traps rätt mycket ett tag men det blev väldigt mycket muselmass apå övre delen av ryggen och lite på undre delen, så jag tog bort lite trapsträning och lade till mer latsdrag för att få fram det som inom bodybuilding kallas "christmas tree" vilket är separationen mellan latsen och musklerna runt ländryggen. Man ser även på översta bilden att trapsen framifrån inte ser så stora ut. Dock ser de desto mer bättre ut bakifrån, vilket är problemet jag har. Bygger jag på ser det bra ut framifrån men dåligt ut bakifrån och tvärt om. Rumpan tar sig också. Gör ingen separat träning för den, utan den får mycket träning då jag knäböjer och marklyfter. Man ser även på översta bilden att vänster (höger på bilden - spegelvänt) är ikapp nu då jag kört lite extraträning för vänster ben. Så gäller även för vänster arm. Jag säger som jag alltid tänker om jag inte får de resultat jag vill ha: "Jag måste göra något annorlunda för att få något annorlunda". Jag bygger alltid för symmetri, estetik, snygga linjer, framträdande muskler etc.. Hellre en snygg kropp på 80 kg än en osymmetrisk på 90 kg och följer alltid mina egna mål och den fysiken jag vill skapa.
 
Här kommer en bild till i efterhand som jag glömt lägga in. Man ser en del detaljer i baksida lår. Behöver rbedare lats i just denna posen. Väldigt nöjd att man ser bröstmuskulaturen titta fram lite. Är troligtvis för att jag testade stå annorlunda på denna posen och luta mig mer bakåt än vanligt.
 

Påminnelse till mig själv

Tänker hela tiden att jag ska blogga om formbilderna jag tog nu i helgen, men jag hinner inte. Får göra det så snart jag har möjlighet.