Dagsformen

Tog en bild på vaderna idag efter några få set vadpressar med kroppsvikt och sedan ocklussionsträning. Ser bra ut. Lite smalt längst ner dock. Har börjat på Friskis igen så där finns en sittande vadpress, så ska bli nice att börja köra med den igen för att öka bredden längre ner.

Mer grönsaker

Nu när sommaren är över och jag slutat jobba på splendor (och därmed har mer ork - jobbade från klockan 7.00 på morgonen till 16.00 på eftermiddagen med fysiskt jobb plus stenhård träning så var väldigt trött då) så har jag försökt äta mer frukt och grönsaker. Känner spontant att jag blir mer piggare/fräschare under perioder där jag äter mer frukt och grönsaker. Skulle ju givetvis vara så att jag är mer pigg eftersom jag inte jobbar, men känslan är ändå att när bra kost efterföljs så mår jag bättre och är piggare i kroppen och knoppen. Och man vill ju skapa bra förutsättningar för resultat. Känner mig på gång.

HMB XTR

 Har nu äntligen köpt hem HMB i kapselform istället för lös pulverform så det blir lättare att dosera. Kör en kapsel innan träning, en någon gång under dagen och sedan en precis innan läggdags. HMB har en del fördelar och minskar t.ex. muskelnedbrytning genom att hämma ubiquitin-proteasome proteolytiska (nedbrytning av protein) vägen och stimulerar proteinsyntesen, vilket leder till muskeltillväxt. Är en metabolit från leucin. Den hämmar muskelskada och även träningsvärk, vilket gör att man kan träna oftare och hårdare och därmed stimulera musklerna mer. Muskelskada uppstår oftast vid nya övningar/träning som kroppen inte är van vid och avtar, så det kan vara bra att byta övningar allt eftersom för att få maximal effekt. Det är några av de fördelarna jag läst hittils. Kan köpas här.