Kalipermätning

 
Kaliper: Harpenden
Mätare: Andreas Holm
Datum: 23/3-13
 
 
Gjorde en mätning nu för en dag sedan. Blev negativt överraskad av resultatet. Enligt denna mätningen så ska jag endast ha gått ner 0,25 % i kroppsfettprocent, 0,65 gram fett och tappat 4,25 kg muskler. (Se förra mätningen här under kategorin "Kalipermätning").
 
Blev lite nere efter denna mätningen faktiskt för det är ju väldigt tråkigt om det är sant. Men sen tänkte jag som så att jag har gått ner väldigt långsamt i vikt, vissa veckor har det ju stått stilla och vissa har jag kanske gått ner lite mer, men för det mästa har det varit en rätt jämn nedgång oh har försök reglera matintag och motion så att jag går ner ca 0,3 kg i veckan. Jag äter ju 2,5 g protein per kg kroppsvikt + att jag äter väldigt mycket på träningsdagar (tycker jag själv iallafall), vilket kan ses som laddningsdagar så borde inte ha förlorat såååå mycket muskler. Resultatet kan ju också ha påverkats av hur mycket vatten som ligger i eller unt om musklerna och hur mycket kolhydrater som laddats in i musklerna, men de borde vara fulladade med tanke på så mycket jag äter efter träning (4,8 g kolhydrater per kg kroppsvikt på träningsdagar). Dock så tror jag ju att Andreas är väldigt noga och mäter exakt likadant varje gång, så det borde ju vara rätt resultat. Använde en annan kaliper denna gången också, om man ska tro mina anteckningar, men borde ju inte göra sååå stor skillnad.
 
Har tappat en del på de 7 första punkterna, men lower back och calf har gått upp i fettmängd. Men om jag kollar i spegeln så känns det inte som jag skulle ha tappat 4 kg muskler. Det är klart ibland kan man ju tycka att man ser "fetare" ut och ibland ser man tightare ut, men beror nog mycket på om jag tränat och vilken dag det är, t.ex. om jag ätit mycket på en träningsdag så tillkommer det lite fett inför nästa dag. Men nu de senaste veckorna har det sett rätt bra ut hela tiden tycker jag. Funderar på om det kan vara så att det blir för stor skillnad mellan vilo- och träningsdagar. Ibland har jag gått upp ett kg efter en träningsdag, sen går jag kanske ner 0,7 kg på efterföljande vilodag och sen så jämnas det ut och så går jag ner i vikt de två sista dagarna där jag bara har vilodagar och så gör jag ny uträkning av mitt kaloribehov för veckan utifrån min vikt.
 

Joe Weider avliden


Nu har Joe Weider avlidit - grundaren för bodybuilding. Tycker detta klipp säger allt - sann inspiration. Han brann verkligen och hade ett genuint intresse för bodybuilding och fitness. Skrev för ett tag sedan att jag blir inspirerad av personer som går in helhjärtat i det de gör - han är nog det bästa exemplet på detta.

http://musculardevelopment.com/news/bodybuilding-news/5443-joe-weider-a-video-tribute.html#.UU84Zhw2l49

Blev till och med sugen på att köpa Weiders kosttillskott bara för att han framstår som så genuin och gjorde saker för bodybuilding utan målet att han ska tjäna pengar på det. Genuint intresse helt enkelt. Tycker klippet säger allt!!!

Riktig inspiration!!!

 
 
Skrev för ett tag sedan att jag såg på Masterchef USA och var inspirerad av hon som lagade mat blind. Hon vann! Enough said!