Två veckor utan träning




Denna bilden tog jag typ för en vecka sedan, har inte tränat på två veckor på denna bilden, men ändå rätt bra form. Behöver mer bröst dock, får fokusera lite extra på det under vintern! Även större traps skulle behövas...

Kropsvikt: 79 kg - 20 kg total viktnedgång!




Kroppsvikt: Pendlade mellan typ 78,8-79 kg.

Idag när jag vägde mig (efter frukost), så vägde jag 79 kg! Det är 4,5 kg på ca 28 dagar, vad hände?! Har ju haft uppehåll från all träning i typ två veckor, hoppas jag inte tappat muskler bara! Det blir en total viktnedgång på exakt 20 kg på 4 månader. Nu väger jag lika mycket som förra sommaren, men jag tycker själv att jag har mycket mer muskler nu än då, vilket borde betyda att jag fått större muskler och förbränt mer fett eftersom jag även har bättre definition och mindre fett, ser ut som det iallafall.

Kan avslösa lite halvt att "planen i fortsättningen" är att försöka bygga kvlitativ muskelmassa och inte lägga på mig så mycket fett, samtidigt som jag vill få bättre kondition så att musklerna får bättre syresättning. Det blir svårt, men jag hoppas jag lär mig hur mycket jag ska äta för att återhämta mig fullt ut för att gå upp så mycket som möjligt i muskelmassa och kunna träna så hårt det går, och därmed gå upp så lite som möjligt i fettvikt. Ju mer du väger, desto jobbigare blir det att jogga/springa/motionera!

Testat LCHF lite halvt


Jag har testat LCHF lite halvt den senaste tiden kan man säga. Innan och efter träning har jag ätit kolhydrater som vanligt, ofta tränat på morronen, och på eftermiddag kväll har jag endast ätit fett och protein. Det har varit i form av fet ost, olivolja, creme fraiche, tuskisk yoghurt, nötter, makrill m.m. - fet mat helt enkelt. Enligt LCHF ska man ju äta tills man känner sig mätt, det har jag dock inte gjort alltid utan ätit lagom, vad gäller mellanmål iallafall. När det gäller kvällsmat har jag ätit lite mer tills jag känt en viss mättnad. Igår t.ex. så hade vi tacos, så jag skippade brödet, åt mycket creme fraiche, fetaost, olivolja, lite linfröolja, köttfärs tills jag blev mätt, inte proppmätt, men ändå lite mer än vanligt. Detta eftersom jag skulle till Helsingborgsfestivalen på kvällen, och jag vet med mig själv - när jag är uppe längre än vanligt, då blir jag hungrig.

MEN... igår kände jag ingen hunger, jag tänkte inte ens på mat, vilket brukar vara det som påfrestar mest då man äter mindre än vanligt, att man vill äta/blir sugen/behöver något för att behålla koncentrationen. Igår var jag "mätt" hela kvällen och gick inte och tänkte på att "nu ska jag ta en proteinbar" (för att tillföra protein) eller "nu är jag hungrig", fick påminna mig själv att jag skulle ta en proteinbar. Vanligtvis brukar jag börja tänka på mat typ 2 timmar efter att jag ätit senast, nu tänkte jag inte ens på mat tre timmar efter senaste måltiden. Jag höll mig mätt under en längre tid så att säga, blodsockret på en jämn nivå och det bästa är: jag åt mycket, till jag blev mätt, och jag känner mig inte tjock eller fetare idag, känner mig lika slank som igår! Har jag även gjort under dem dagar jag inte tränar, även om jag kanske inte ätit lika mycket då som jag gjorde nu. Så prova, iallafall när ni äter kvällsmat, att äta bara fett och protein och skippa kolhydrater och ät som vanligt, tills ni blir mätta, så får ni se själva om ni tänker på mat sen eller blir sugna på godis. Jag vet inte hur det är i början av en sån"diet", tror sötsuget blir extra starkt då, men prova!