Mat


Jag har läst typ 50 sidor i min bok "Supermat". Där står väldigt mycket intressant som jag ska försöka ta med mig till deffen. Där står mycket vad man behöver äta ofta, om jag inte har fel, bland annat:

Apelsiner
Avokado
Blåbär
Bönor, baljväxter

... har inte kommit längre, men det är intressant.

(Ska försöka att inte skriva så långa inlägg här, tar mycket tid och det är inte lika kul när motivationen är sämre. Skriver när jag har tid!)

Matvanor


... Som jag sa så försöker jag hålla mig på ett energiöverskott så att jag inte går ner i vikt, och att inte äta för mycket. Det blir bara jobbigt i längden att hela tiden tänka "jag måste äta så mycket" eller trycka i sig mat. En annan anledning till att jag kanske inte äter så mycket är att jag tappa motivationen lite när jag va sjuk/borta från träning så länge. Kände att jag hade tappat mycket i styrka när jag började igen och därför känns det som att jag itne gör vissa övningar noggrant, utan bara tar massa vikt och sen klarar jag det inte, bara för att jag itne har lust att börja om med lägre vikter. På t.ex. benträningen är det tvärt om, där tar jag lätta vikter för jag pallar inte och har ingen motivation. Men jag ska försöka hitta motivationen igen, den behövs. Men när det gäller maten så ska jag försöka äta på vanligt, mer än jag behöver beroende på hur mycket jag rör mig, så får vi se hur mycket jag väger innan deff. En annan anledning till att jag kanske inte orkar samma vikter kan ju vara att jag äter mindre, men innan och efter träning äter jag ju mycket. Men det kan ju vara att jag har mindre energitillförsel än innan, men jag kommer ändå att fortsätta äta mindre än innan, för det är skönare att vara lite hungrig än att gå omkring och vara mätt "hela tiden" och så är det jobbigt att trycka i sig mat som jag sa. Siktar på att få i mig tillräckligt bara.

Kroppsvikt


Kroppsvikt: 97 kg

vägde mig för någon vecka sen eller nått sånt. Jag vägde då 97 kg. Som jag tidigare sagt har jag dragit ner lite på maten, i alla fall en del kolhydrater de dagar jag inte jobbar och inte rör på mig så mycket. Hade jag ätit på som jag gjorde för två/tre månader sen så hade jag säkert kunna väga mycket mer, men det kändes bättre att dra ner lite på det, som jag sagt innan. Det blir jobbigt att trycka i sig mat hela tiden och nu när jhag va sjuk så kändes det onödigt att töja ut magsäcken igen när jag ätit mindre när jag inte varit igång. Men vikten pendlar väl lite runt 95-97 beroende på hur mycket jag äter och gör av med på en dag. Så det känns som fettet omvandlas lite till muskler nu när jag inte går upp så mycket i vikt, men ändå behåller vikten. Jag försöker ju alltid att få i mig tillräckligt så att jag inte ska gå ner (energiöevrskott) och försöker tillföra tillräckligt med protein till musklerna...