Peppad


Satt precis och kollade på bilder och filmer från förra sommaren som jag har lagt in på bloggen tidigare. Jag hade kanske inte så stora muskler, men jag tycker att man ser konturerna bra och jag ser mycket "friskare"/fräschare ut - mycket piggatre på något sätt. Känner mig så tung och pluffsig nu av allt extra fett.. Kan ju vara för att man var solbränd då också, men man blir ju mycket mer peppad att komma i sommarform nu när man kollat på hur det var förra sommaren, och nu har jag förhoppningsvis större muskler och vet hur jag ska bevara dem. Tycker dock att jag behöver mer definierade magrutor än förra sommaren, får försöka jobba på det. Nu kör vi! Vet ju dock inte hur lång tid det kommer ta, men jag kommer nog orka träna rätt hårt ändå om jag inte drar ner allt för mycket på maten - allt för snabbt, utan vänjer kroppen succesivt att träna på mindre kolhydrater som bränsle. Då kommer jag orka träna hårdare och kunna bevara mer muskler och inte minska för mycket i styrka - än om jag drar ner på maten för snabbt som förra ommaren. Jag har även tänkt att träna med 4-6 reps i fortsättningen, som jag har gjort under hela vintern, för att behålla storlek och tryck i musklerna. Förra året körde jag ju på antingen 10 elelr 15 reps och det ledde kanske till att musklerna inte blev så stora, men definierad tyker jag ändå att jag var, förutom magen på vissa bilder. Men jag är annar trött på att köra tungt, vill köra med lättare vikter och fler reps, men jag kör på typ 6 reps i fortsättningen så får vi se hur jag gör sen, tänker nog gå lite på känsla i fortsättningen, får se... Nu kör vi!

Isolate FX (+ annat)




Köpte nytt protein nu i veckan - Isolate FX. Det är vassleproteinpulver med ca 90 % protein i. 10 påsar á 750 gram. En påse varar i ca 25 portioner, så om jag tränar 5 gånger i veckan så gör jag va med en påse på 5 veckor, vilket betyder att alla påsarna varar i ungefär 50 veckor. Kostade bara 1199 kr. Jag tyckte det va billigt och bra och jag hoppas det ska vara bra grejor. Är ju gymvaruhusets egna märke. Det blir för dyrt om man ska köpa alla de dyraste märkena hela tiden, det var t.ex. mycket billigare än gymgrossistens Whey-100 och det ska ha snabb upptagningsförmåga i kroppen, vilket är bra om jag tar det efter träning och sen går en runda, så att proteinet kommer snabbt in i kroppen och ebhåller muskelmassan. Sen tror jag att en portion av detta proteinet innehåller mer protein än vad Whey-100 gör, om jag inte har räknat fel. Egentligen är det nog bäst att ta BCAA eller EAA när man gymmar under deff, för att behålla så mycket muskler som möjligt, men jag pallar inte lägga ut mer pengar på hur mycket som helst hela tiden. Blir ju inte riktigt deff heller, utan mer "förändra livsstilen" eftersom jag ska försöka hålla vikten sen.

Jag köpte hem 6 dunkar av sojaprotein istället som jag har som mellanmål och brukar ta innan träning, riktigt billigt. Köpte det ju i somras och det tog slut för ett tag sen, så jag fick köpa nytt. Jag frågade även på hälsokosten om sojaprotein skapar östrogen, eftersom jag har läst om det innan -  och jag tror inte det är så bra. Men de gjorde en liten reasearch och de sa att det inte ska vara några problem - gött. Jag tar ju även det för att det är billigt och jag tror att det är av bra kvalitet. Sojaprotein tas upp långsamt i kroppen, så det är bra som mellanmål. Jag hade även tänkt att ta det som natprotein, eftersom det har långsam upptagningsförmåga och kan förse kroppen med protein under natten... men... jag läste att det innehåller kalcium, vilket man itne ska ta i samband med ZMA eftersom kalcium gör att zink inte "fungerar" då, så dår får jag i så fall välja mellan dessa. Då väljer jag ZMA eftersom detta ska vara bra för återhämtningen och jag tror det behövs under deff. Det finns ju nattprotein man kan köpa, men än en gång - man kan ju inte köpa allt och jag pallar inte lägga hur mycket pengar som helst. Finns nattprotein som innehåller ZMA, men men, kan inte köpa allt... Ska försöka ha mycket protein i kroppen under deff, i samband med träning, så att musklerna inte ska försvinna - men vad jag har hört ska BCAA eller EAA vara det bästa för proteinsyntes och att musklerna inte bryts ner för mycket, men det blir väldigt dyrt i längden att köpa massa saker!!! Är ju inte bodybuilder heller... man får prioritera. 

Sen fick jag även 4 bonusgrejor. En keps, en shaker, en Multi FX och en Alert FX. Multi FX är vitaminer, men det kommer jag inte använda för jag fick ju som sagt 2 st Only One Regular som bonus från mitt senaste köp på gymgrossisten, de varar i 4 månader totalt tror jag, så det kommer ta ett tag innan jag använder Multi FX, om jag gör det. Alert FX är koffein för att pigga upp och ge en extra push i träning, kan vara bra under deff om jag skulle få i mig för lite kolhydrater/vara trött innan ett pass. Men jag har inte planerat att använda denna heller, men jag tyckte jag kunde vara bra att ha med på bilden. Jag lägger ut en närbild på Multi FX och Alert FX om det skulle vara så att jag skulle börja använda dem. Men just nu tänker jag inte använda dem. Kepsen kan nog vara bra att ha om man motionerar utomhus på sommaren.

Kroppsvikt - 98.9 kg


Vägde mig igår efter benpasset, väger nu 98,9 kg. Jag ska tillägga att jag itne har någon våg hemma och inte kan mäta vikten på morgonen innan frukost, så det får bli när jag har tid. Men det ligger väl runt omkring där. Jag väger mig oftast efter att jag har tränat ben och tagit min gainer, så blir det någorlunda samma. Kan ju bero på om jag väger mig morgon eller kväll och hur mycket jag har ätit under dagen/morgonen i så fall. Men 98,9 kg säger vi. Jag satsar nog på 90 kg och sen ser vi därifrån hur det ser ut. Inte vikten som är det viktiga egentligen, utan hur det ser ut! ;) Jag har ingen tidspress, utan det får ta den tid det tar, men vill ju va i någorlunda form till sommaren.

Jag vägde ju 90 kg innan deffen förra året, så jag väger ju 10 kg mer nu än då. Då gick jag ner till 78 kg (12 kg viktnedgång) och höll det typ hela sommaren, så att gå ner ungefär 10 kg nu blir i princip samma som förra året och nu har jag nog lagt på mig mer muskler och mindre fett, i förhållande till musklerna då, eftersom jag inte dricker så mycket, inte äter glass, pizza och massa skit, så det måste vara mer muskler nu. Så därför tror jag inte att jag behöver gå ner mer och därför säger vi cirka 90 kg och sen får vi se därifrån. Jag vet ju8 även mer om deff nu, förra året tänkte jag typ bara att man skulle äta var annan/tredje timme, men jag var inte så noga med att få i mig protein vid VARJE tillfälle. Nu ska jag avra det och deffa långsammare, vilket kommer resultera i mer muskler, hoppas jag, om jag har rätt. Bara jag itne blir otålig, måste ta det långsamt. Men jag vet mer nu, så det ska nog gå bra.... Pallar itne skriva mer nu som vanligt, kan babbla på en evighet, men yes, så ser det ut...