Workout




Hinner inte kommentera detta nu, så jag får göra det imorgon.

Workout




Hinner inte kommentera detta nu, så jag får göra det imorgon.

Fortsättningen - mindre kolhydrater




Jag har bestämt mig för att dra ner mer på kolhydraterna. I samband med träning har jag ju försökt att äta nästan lika mycket som under vintern, men dragit ner på det lite, men nu ska jag dra ner på det ännu mer (innan träning). Halva portionen gröt i fortsättningen, alltså 1 dl havregryn istället för två - men att jag får i mig mer protein, minst 30 gram per måltid och innan träning. Måste tillföra mycket protein när jag drar ner på kolhydraterna. Tanken med att dra ner mer på kolhydraterna innan träning är att jag ska använda mer fett som energikälla, och på så sätt förbränna mer. Dagar då jag inte tränar eller jobbar kommer jag nog dra ner lite på gröten på frukosten också, onödigt att äta för stor frukost om jag inte gör av med den sen. Nu när jag köpt nattprotein och EAA har jag nog råd att dra ner lite till på kolhydraterna också, eftersom dessa bevarar muskelmassa under natten respektive under träning. Upplägget är alltså: Mindre kolhydrater på måltid innan träning, på morgonar på dagar jag inte förbrukar så mycket och tillföra mer protein, även dra ner på kolhydraterna efter träning, fast det har jag redan gjort - och behålla det höga proteinintag efter träning som jag har haft hela vintern. Blir ju lite mindre inlägg när jag jobbar, som denna veckan t.ex.