Illamåande


Jag började på kreatin igår igen, ska köra det i sex veckor nu. Pallade inte lägga ut bild på kreatinburken, har ju lagt ut innan. Det är samma som innan, Kreatine Monohydrate från Dalblads. I alla fall så i går och idag när jag cyklade till träningen så kände jag mig lite illamående. Jag funderar på om det kan bero på kreatinet eller om det är så att jag äter för mycket innan träningarna. När jag läste omdömen om kreatin så va det många som skrev att man kan bli dålig eller lös i magen, kommer inte ihåg riktigt. De skrev att man behöver besöka toaletten ett antal gånger under uppladdningsperioden, vilken jag är i nu. Man ska ta 5 portioner två gånger dagligen i fem dagar. Det kanske blir för mycket med sånt och mat direkt på morronen innan träning. Vi får se om jag mår illa fler gånger under veckan och sen när uppladdningsveckan är slut och jag går ner på en portion två gånger dagligen.

Bröstträning


Tränade övre bröst idag. Lutade bänken tre steg upp och sänkte två steg efter vart tredje set tills jag kom ner till den näst längst ner. De först tre seten tränade jag med 31 kg på varje hand. De andra tre seten tränade jag också med 31 kg på varje hand. Sen tränade jag med 31 kg på varje hand ett set till för att de sista två träna med 30 kg på varje hand. Jag tror det var ungefär så. Jag vet dock inte exakt hur många reps jag gjorde med varje, men tror det var runt sex reps de första 6 seten för att de sista sänka något reps. Det kanske verkar konstigt att jag tränade med samma vikt så många set i början, men eftersom jag inte har tränat så mycket med höjd bänk tidigare så tycker jag det är jobbigare ju högre upp jag lutar bänken, därför blir det lättare när jag sänker bänken och därför kan jag hålla samma vikter. Det är vad jag tror i alla fall.

Ska även sägas att jag har riktig träningsvärk i traps och lats efter gårdagens pass, så trapsövningarna var kanske inte så dumma ändå. Jag tyckte nämligen att jag inte fick så bra kontakt och kunde gå hela vägen upp i rörelserna, körde bara shrugs-liknande övningar. Detta på grund av att man kör så tungt. Men jag vet egentligen inte om jag har träningsverk för att jag gjorde "bra" övningar eller utförde de bra eller om det är bara för att jag aldrig specifikt har inriktat träningen på traps. Men men, träningsvärk

T-tank


Jag bestämde mig för att gå in och kolla om jag kunde hitta något sånt linne som jag har velat ha så länge. Har ju inte riktigt försökt att leta så mycket innan, men nu tog jag mig tid. Hittade några stycken, men detta var det jag fastnade för mest. De andra tycker jags er för plastiga ut och har för mycket text på sig, vilket jag även tycker att detta har egentligen. Men men, man kan ju inte få allt... I alla fall så är detta deta snyggaste jag har hittat hittils, hittade det först på fitnessbutiken.se och sen gick jag in på gasp.nu. Det finns i tre färger: grå, orange och svart. Jag vet inte riktigt vilken som är bäst. Fröst tyckte jag grå va cool, chill liksom, men den svarta är också rätt nice. Den orangea tror jag är för färgstark för min del, men jag vet inte riktigt. Vilken är snyggast/passar jag bäst i?
http://se.gasp.nu/mens/tanks/deep-cut-tank-black/

Jag har haft svårt att förklara för familjen och så vad det är för linne jag vill ha, men nu har jag äntligen hittat ett. Det kallas T-tank, känner igen det men har inte tänkt på att det var det innan. Anledningen till att jag vill ha ett (flera) sånt är att det ser väldigt snyggt ut och det ser mystiskt ut när man har sånt, i alla fall om man har mycket muskler (säger inte att jag har det), det döljer liksom kroppen på ett snyggt sätt. Det hänger ju löst på kroppen, så det kommer även att dölja magen, haha. Sen är det snyggt när man ser ryggmusklerna/latsen tycker jag. Men jag ska fortsätta leta efter fler varianter i olika material och förhoppningsvis med mindre text på.